Annával készült

Túrós pite

2020. április 29. - annavalkeszult

Imádom a túrót, és sokféle édességet készítek belőle. A pite tésztát is nagyon szeretem, még magában is. Vettem egy csomó túrót, amiknek közeledett a lejárati dátuma. Ha ezeket összeadom, akkor egyértelmű, hogy túrós pitét kell készítenem. Hozzá is láttam. Tök érdekes, hogy más receptem van almás, mákos és a túrós változat tésztájához is. Nem tudom miért alakult így, de valószínű a töltelékek mást kívánnak. Ez a pite krémes, puha és pillanatok alatt elfogyott.

img-1286.jpg

Hozzávalók:
Tésztához:
250 g liszt
10 g sütőpor
1 csipet só
80 g porcukor
140 g vaj
2 db tojás sárgája
1 evőkanál tejföl

Túrós töltelék:
750 g túró
80 g porcukor
1 zacskó vaníliás cukor
1 evőkanál tejföl
1 citrom reszelt héja és pár csepp lé
3 db tojás

Elkészítése:
A tésztához összegyúrjuk az alapanyagokat, gombócot formázunk. Az egyik felét sütőpapírral bélelt tepsibe egyengetjük.. A túrós töltelékhez összekeverjük a túrót, porcukort, vaníliás cukrot, tejfölt, citromot és a 3 tojás sárgáját. A fehérjéket kemény habbá verjük és összedolgozzuk a túrós résszel. A tésztára halmozzuk, majd a maradék tésztát rátépkedjük a túrókrémre. Lehetne szépen nyújtófával lapra nyújtani, de én nem találtam itt vidéken és a két gyerek mellett ez tűnt a legegyszerűbb megoldásnak. 180 fokon 35- 40 percig sütjük.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://annavalkeszult.blog.hu/api/trackback/id/tr7015646564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása