Annával készült

Pihe-puha kifli

2020. április 10. - annavalkeszult

Tehát összegezve: Megvan a tuti kenyér recept. Élesztős, szódabikarbónás. Megvan a zsömle. Mákos. És most megtaláltam azt  a kiflit, aminél nincs jobb.
Hát helló Házi Pékség!

unnamed_1_15.jpg

Hozzávalók:
350 ml tej
35 g élesztő
20 g porcukor
500 g liszt
1 tk só
30 g puha vaj

Elkészítése:
A tejet langyosra melegítem és hozzámorzsolom az élesztőt, majd hozzáöntöm a cukrot. Megvárom, amíg felfut.  Közben a lisztet egy tálba szitálom. Mehet hozzá a só, a felfutott élesztős tej és a puha vaj. Alaposan kidagasztom, és mikor szép fényes lett, akkor meleg helyen 40 percet kelesztem. Ha megkelt nyolc részre osztom a tésztát, kis bucikat formázom belőle és letakarva további 10 percig kelesztem. Lisztezett deszkán téglalapokat nyújtok és a hosszabbik végén feltekerem, és bekanyarítom kifli formára. ( Nálunk ezt Anna csinálta, nagyon ügyesen) A kész kifliket sütőpapírral bélelt tepsire teszem és jöhet még 30 perc kelesztés. Ha lejárt ez az idő is, megkenem a kifliket vízzel, és néhányat leszórtam nagy szemű sóval, mert csak én szeretem így. 220 fokos sütőben 15 percig sütjük.

A bejegyzés trackback címe:

https://annavalkeszult.blog.hu/api/trackback/id/tr4315603556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása